Specialpædagogisk bistand på egen skole
Om skolernes egne lokale, fleksible specialiserede indsatser, også kaldet mellemformer. Herunder indsatsen Trivsel på Tværs.
Trivsel på Tværs
Trivsel på Tværs er en samarbejdsmodel, der understøtter en tidligere opdagelse af børn, hvis læring og trivsel er truet. Samarbejdsmodellen er først indført på 0-6 års området og siden for 0.-4. årgang i skolen
Læs mere i bilag 1 Overordnet styring, underbilaget Indsatser på skoleområdet, find Trivsel på Tværs.
Udmøntning af finanslovsmidler til generelt løft af folkeskolen
Principper for udmøntning af de tilførte finanslovsmidler til et generelt løft af folkeskolen i Silkeborg Kommune.
Læs om regeringsbeslutningen på uvm.dk.
De tilførte finanslovsmidler på i alt 5.379.000 kr. til et generelt løft af folkeskolerne fordeles ved en forhøjelse af tildelingen til LFSI (mellemformer) med uændret relativ fordeling mellem modellens parametre.
Besluttet: Børne- og Ungeudvalget den 10. august 2020
Tildelingsmodel til skolernes lokale, fleksible specialiserede indsatser
Godkendelse af model for tildeling af ressourcer til oprettelse, drift og udvikling af lokale, fleksible, specialiserede indsatser (LFSI) på skolerne. LFSI dækkes også af begrebet ”mellemformer” i den nationale diskurs om emnet.
Besluttet: Børne- og Ungeudvalget den 2. marts 2020