Ejendomme, byggeri og fysiske læringsmiljøer
Mere om bygningsadministration, teknisk service, legepladser, lokaleudlån og samarbejdet med Ejendomme mv. Husk: Brug søgefeltet øverst til højre, hvis du ikke finder det, du leder efter!
Indhold - korte beskrivelser og/eller links vedr. ejendomme, byggeri og fysiske læringsmiljøer
Bestilling af teknisk service sker via systemet TOPdesk, Silkeborg.topdesk.net (kopier linket og åbn det via browseren Google Chrome)
Læs mere om TOPdesk på siko, hvor man også bestiller brugeradgang
Procedure for ændring af skolernes læringsrum (bygninger og udearealer)
Ejendommes projektforklæde benævnt ”Beskrivelse af ønsker til ændring af bygning eller lokale”, findes på siko via link i ovenstående procedure.
Har du spørgsmål til legepladser, skal du tage fat i legepladsreparatøren i dit område eller sende en mail til teamets funktionspostkasse: sk.legepladser@silkeborg.dk
Booking af sale/haller
Skolen søger om sal/hal for skoleåret 1 gang årligt hos Kultur- og Borgerserviceafdelingen.
Disse bookinganmodninger skal skolen efterfølgende tage stilling til i programmet Winkas Pro.rdp.
Vejledning i at oprette eller rette lokaler i Winkas Pro, for skolesekretærer (pdf-fil i Acadre)
Support til Winkas fås ved Team Kultur og Fritid, kulturogborgerservice@silkeborg.dk.
Husk eventuelt også at lægge foreningers lån af skolelokaler i Aulas kalender, da der pt. ikke er forbindelse mellem de to kalendersystemer.
Lån af skolelokale til skolearrangementer og overnatning
Skolerne beslutter selv retningslinjer for udlån af skolelokaler (ikke sale/haller) til interne skolearrangementer.
Læs mere i bilag 2 Skolestruktur, underbilaget Skolebygninger, punktet Skolelokaler og arrangementer
Udgiften til vægterkørsel ligger pr. 1. januar 2024 hos de afdelinger, som benytter sig af kommunens bygninger.
Midtjysk Brand og Redning reagerer på et stigende antal indbrudsalarmer i Silkeborg Kommunes ejendomme efter midnat på hverdage, i weekender og på helligdage. Forventningen er, at vi ved at flytte udgiften til brugerne af ejendommen, skaber en større ejerskabsfornemmelse for den enkelte ejendom. Og at der derved sker en adfærdsændring, så fx medarbejdere i højere grad sikrer, at døre og vinduer er lukkede og låst, når de forlader arbejdspladsen.
Ejendomme vil fortsat være anlægsejere på de tekniske installationer og vil derfor stadig have ansvaret for servicering, årlig afgift, reparationer mv. på anlæggene.
Derfor er det også blot udgiften til de vagtudkald, som kommer på baggrund af uhensigtsmæssig adfærd, der flyttes til brugerne af bygningen; fx alarmer udløst af åbne vinduer uden for åbningstid, køkkenområder eller lignende.
Tekniske fejl vil stadig blive faktureret hos Ejendomme.
Ved tvivlsspørgsmål vedrørende fakturering, så kontakt områdelederen for Teknisk Drift.