Sitemap
- Styrelsesvedtægt
- Bilag - de seks bilag med underbilag
- Bilag 1: Overordnet styring af skoleområdet
- 1.01 Valg til skolebestyrelsen
- 1.02 Dialogfora på skoleområdet
- 1.03 Den sammenhængende Børne- og Ungepolitik
- 1.04 Politisk ambition for folkeskolen i Silkeborg
- 1.05 Strategier på skoleområdet
- 1.06 Indsatser på skoleområdet
- 1.07 Undervisningsmiljø, mobbe-klagesager, trivselsmåling og værdiregelsæt
- 1.08 Bevillingsaftale og økonomi
- 1.09 Skoleudviklingssamtaler
- 1.10 Principper for kvalitetsudvikling
- 1.11 Kommunale politikker
- 1.12 Politisk/administrativ kompetencefordeling
- 1.13 Ledelse i Skoleafdelingen
- 1.14 Arbejdstidsaftaler
- 1.15 Medarbejdernes kompetencer, arbejdsmiljø
- 1.16 Skolernes kommunikation og hjemmesider
- 1.17 Forældrerettigheder og forældretilfredshed
- Bilag 2: Skolestruktur
- 2.01 Antal skoler og omfang
- 2.02 Skoledistriktsopdeling
- 2.03 Optagelse af elever
- 2.04 Forpligtende samarbejder
- 2.05 Videncentre 2017-2021
- 2.06 Udskoling og valg af ungdomsuddannelse
- 2.07 Silkeborg Ungdomsskoles virksomhed og 10. skoleår
- 2.08 Befordring
- 2.09 SSP (Skole, Socialsektor og Politi)
- 2.10 Skolesundhedspleje
- 2.11 Tandpleje
- 2.12 Skolebygninger
- Bilag 3: Undervisningens ordning, almenområdet
- 3.01 Tildeling af ressourcer til undervisning
- 3.02 Timetal for fag og elever
- 3.03 Fagene, herunder valgfag
- 3.04 Portaler til læring, kommunikation og læseplaner
- 3.05 IT - GDPR, BYOD, Chromebooks og Google Workspace
- 3.06 Pædagogiske læringscentre
- 3.07 Skolestart
- 3.08 Elevfravær og undtagelser for normal undervisning
- 3.08.01 Retningslinjer om notering og registrering af fravær fra folkeskolens undervisning
- 3.08.02 Retningslinjer i forbindelse med tilladt fravær/dispensationer for skoledagens længde/reduceret skema for enkeltelever
- 3.08.03 Retningslinjer for etablering af eneundervisning
- 3.08.04 Regler for sygeundervisning (folkeskoler og frie grundskoler)
- 3.09 Test og evaluering
- 3.10 Svømmeundervisning, badning, sejlads og transport m.m.
- 3.11 Konfirmationsforberedelse
- 3.12 Lejrskoleordning
- 3.13 Uddannelses- og erhvervsorientering
- 3.14 Folkeskolens prøver og sidste skoledag for afgangselever
- 3.15 Ferieplan
- 3.16 Undervisning i fritiden
- 3.17 Nødundervisning (COVID-19)
- Bilag 4: Skolefritidsordning (SFO)
- Bilag 5: Specialpædagogisk bistand , specialområdet
- 5.01 Tildeling af ressourcer
- 5.02 Struktur for specialpædagogisk bistand
- 5.03 Specialpædagogisk bistand i førskolealderen
- 5.04 Specialpædagogisk bistand på egen skole (f.eks. ved brug af mellemformer)
- 5.05 Specialpædagogisk bistand i inklusionscenter
- 5.06 Andre specialpædagogiske tilbud
- 5.07 Befordring, skoledagens længde og enekørsler på specialundervisningsområdet
- 5.08 Overenskomst med dagbehandlingstilbud
- Bilag 6: Flersprogede elever
- 6.01 Tildeling af ressourcer
- 6.02 Handleplan for flersprogede børn, en del af Strategi for sprog og skriftsprog
- 6.03 Henvisning til supplerende eller basisundervisning i dansk som andetsprog
- 6.04 Struktur for basisundervisningen (modtagelsesklasser, udvidede modtagelsesklasser og hold)
- 6.05 Flersprogede børn i førskolealderen
- 6.06 Grundskole For Unge udlændinge (GFU)6 06 GFU
- Bilag 1: Overordnet styring af skoleområdet
- Dialogforum Skole
- Skolehåndbog
- Administration og drift
- Afrapportering, analyser og tests
- Ejendomme, byggeri og fysiske læringsmiljøer
- Forældresamarbejde og skolebestyrelse
- GDPR og IT-sikkerhed
- IT og digitalisering
- Myndighedsudøvelse og forvaltningsret
- Personaleadministration og ledelse
- Pædagogik og drift
- SFO, klub og fritidsundervisning
- Specialpædagogisk bistand og visitation
- Økonomi og skoleårets planlægning