Menu
Styrelsesvedtægt
Styrelsesvedtægt
Tilbage
Om Styrelsesvedtægt
Kapitel 1: Indledning
Kapitel 2: Skolebestyrelsen
Kapitel 3: Skolebestyrelsens beføjelser
Kapitel 4: Dialogfora på skolen
Kapitel 5: Dialogfora på skoleområdet
Kapitel 6: Ikrafttræden og ændringer
Styrelsesvedtægt for Silkeborg Ungdomsskole
Styrelsesvedtægt for Silkeborg Ungdomsskole
Tilbage
Om Styrelsesvedtægt for Silkeborg Ungdomsskole
Kapitel 2: Ungdomsskolebestyrelsen
Kapitel 3: Ungdomsskolebestyrelsens beføjelser
Kapitel 4: Dialogfora på Silkeborg Ungdomsskole
Kapitel 5: Ikrafttræden og ændringer
Bilag: Plan for Silkeborg Ungdomsskoles virksomhed
Bilag: Plan for Silkeborg Ungdomsskoles virksomhed
Tilbage
Om Bilag: Plan for Silkeborg Ungdomsskoles virksomhed
Bilag 2: Ungdomsskolestruktur
Bilag 3: Ungdomsskolevirksomhed
Bilag 4: Øvrige forhold
Bilag - de seks bilag med underbilag
Bilag - de seks bilag med underbilag
Tilbage
Om Bilag - de seks bilag med underbilag
Bilag 1: Overordnet styring af skoleområdet
Bilag 1: Overordnet styring af skoleområdet
Tilbage
Om Bilag 1: Overordnet styring af skoleområdet
1.01 Valg til skolebestyrelsen
1.02 Dialogforum for skoleområdets virksomhed
1.03 Den sammenhængende Børne- og Ungepolitik
1.04 Politisk ambition for folkeskolen i Silkeborg
1.05 Strategier på skoleområdet
1.05 Strategier på skoleområdet
Tilbage
Om 1.05 Strategier på skoleområdet
Strategi for Den åbne skole
Strategi for sprog og skriftsprog 0-18 år
1.06 Indsatser på skoleområdet
1.06 Indsatser på skoleområdet
Tilbage
Om 1.06 Indsatser på skoleområdet
Alle Skal Med
Flere i fællesskaber
Fælles om børn og unge
Trivsel på tværs
Afsluttede projekter
1.07 Undervisningsmiljø, mobbe-klagesager, trivselsmåling og værdiregelsæt
1.07 Undervisningsmiljø, mobbe-klagesager, trivselsmåling og værdiregelsæt
Tilbage
Om 1.07 Undervisningsmiljø, mobbe-klagesager, trivselsmåling og værdiregelsæt
1.07.01 Undervisningsmiljø
1.07.02 Håndtering af klagesager om mobning
1.07.03 Trivselsmåling
1.07.04 Værdiregelsæt
1.08 Bevillingsaftale og økonomi
1.09 Skoleudviklingssamtaler
1.10 Principper for kvalitetsudvikling
1.11 Kommunale politikker
1.12 Politisk/administrativ kompetencefordeling
1.13 Ledelse i Skoleafdelingen
1.14 Arbejdstidsaftaler
1.15 Medarbejdernes kompetencer, arbejdsmiljø
1.16 Skolernes kommunikation og hjemmesider
1.17 Forældrerettigheder og forældretilfredshed
Bilag 2: Skolestruktur
Bilag 2: Skolestruktur
Tilbage
Om Bilag 2: Skolestruktur
2.01 Antal skoler og omfang
2.02 Skoledistriktsopdeling
2.03 Optagelse af elever
2.04 Forpligtende samarbejder
2.05 Videncentre 2017-2021
2.06 Udskoling og valg af ungdomsuddannelse
2.07 Silkeborg Ungdomsskoles virksomhed og 10. skoleår
2.08 Befordring
2.09 SSP (Skole, Socialsektor og Politi)
2.10 Skolesundhedspleje
2.11 Tandpleje
2.12 Skolebygninger
2.12 Skolebygninger
Tilbage
Om 2.12 Skolebygninger
2.12.01 Bygningsadministration
2.12.02 Skolelokaler og arrangementer
2.12.03 Bygningsstrategien Skolens rum
Bilag 3: Undervisningens ordning, almenområdet
Bilag 3: Undervisningens ordning, almenområdet
Tilbage
Om Bilag 3: Undervisningens ordning, almenområdet
3.01 Tildeling af ressourcer til undervisning
3.02 Timetal for fag og elever
3.02 Timetal for fag og elever
Tilbage
Om 3.02 Timetal for fag og elever
3.02.01 Understøttende undervisning og afkortning af skoleugens længde
3.02.02 Højere elevtal i grundskolens klasser
3.02.03 Undervisning i aldersintegrerede klasser
3.03 Fagene, herunder valgfag
3.04 Portaler til læring, kommunikation og læseplaner
3.04 Portaler til læring, kommunikation og læseplaner
Tilbage
Om 3.04 Portaler til læring, kommunikation og læseplaner
3.04.01 Læringsplatformen Meebook
3.04.02 Kommunikationsplatformen Aula
3.04.03 Læseplaner
3.05 IT - GDPR, BYOD, Chromebooks og Google Workspace
3.05 IT - GDPR, BYOD, Chromebooks og Google Workspace
Tilbage
Om 3.05 IT - GDPR, BYOD, Chromebooks og Google Workspace
3.05.01 GDPR og databeskyttelse
3.05.02 Bring Your Own Device (BYOD) inkl. forsikring
3.05.03 Chromebooks inkl. forsikring
3.05.04 Elevernes anvendelse af Google Workspace i skolerne
3.06 Pædagogiske læringscentre
3.07 Skolestart
3.08 Elevfravær og undtagelser for normal undervisning
3.08 Elevfravær og undtagelser for normal undervisning
Tilbage
Om 3.08 Elevfravær og undtagelser for normal undervisning
3.08.01 Retningslinjer om notering og registrering af fravær fra folkeskolens undervisning
3.08.02 Retningslinjer i forbindelse med tilladt fravær/dispensationer for skoledagens længde/reduceret skema for enkeltelever
3.08.03 Retningslinjer for etablering af eneundervisning
3.08.04 Regler for sygeundervisning (folkeskoler og frie grundskoler)
3.09 Test og evaluering
3.10 Svømmeundervisning, badning, sejlads og transport m.m.
3.11 Konfirmationsforberedelse
3.12 Lejrskoleordning
3.13 Uddannelses- og erhvervsorientering
3.14 Folkeskolens prøver og sidste skoledag for afgangselever
3.15 Ferieplan
3.16 Undervisning i fritiden
3.17 Nødundervisning (COVID-19)
Bilag 4: Skolefritidsordning (SFO)
Bilag 4: Skolefritidsordning (SFO)
Tilbage
Om Bilag 4: Skolefritidsordning (SFO)
4.01 Mål og indhold
4.02 Tildeling af ressourcer
4.03 Struktur for skolefritidsordningen (SFO)
4.04 Retningslinjer for tilsynsforpligtelsen
4.05 Åbningstider, moduler og forældrebetaling
Bilag 5: Specialpædagogisk bistand , specialområdet
Bilag 5: Specialpædagogisk bistand , specialområdet
Tilbage
Om Bilag 5: Specialpædagogisk bistand , specialområdet
5.01 Tildeling af ressourcer
5.02 Struktur for specialpædagogisk bistand
5.03 Specialpædagogisk bistand i førskolealderen
5.04 Specialpædagogisk bistand på egen skole (f.eks. ved brug af mellemformer)
5.05 Specialpædagogisk bistand i inklusionscenter
5.06 Andre specialpædagogiske tilbud
5.07 Skoledagens længde og enekørsler (befordring) på specialundervisningsområdet
5.08 Overenskomst med dagbehandlingstilbud
Bilag 6: Flersprogede elever
Bilag 6: Flersprogede elever
Tilbage
Om Bilag 6: Flersprogede elever
6.01 Tildeling af ressourcer
6.02 Forankrings- og udviklingsplan for flersprogede børn
6.03 Henvisning til supplerende eller basisundervisning i dansk som andetsprog
6.04 Struktur for basisundervisningen (modtagelsesklasser, udvidede modtagelsesklasser og hold)
6.05 Flersprogede børn i førskolealderen
6.06 Grundskole For Unge udlændinge (GFU)
Dialogforum for Skoleområdet
Dialogforum for Skoleområdet
Tilbage
Om Dialogforum for Skoleområdet
Årsplaner
Årsplaner
Tilbage
Om Årsplaner
Årsplan for Silkeborg Kommunes skolebestyrelser 2023/24
Årsplan for Silkeborg Kommunes skolebestyrelser 2022/23
Møder i Dialogforum for skoleområdet
Møder i Dialogforum for skoleområdet
Tilbage
Om Møder i Dialogforum for skoleområdet
Møder 2023
Møder 2022
Møder 2021
Møder 2020
Møder 2019
Møder 2018
Kursusmateriale mv.
Skolehåndbog
Skolehåndbog
Tilbage
Om Skolehåndbog
Administration og drift
Afrapportering, analyser og tests
Ejendomme, byggeri og fysiske læringsmiljøer
Forældresamarbejde og skolebestyrelse
GDPR og IT-sikkerhed
IT og digitalisering
Myndighedsudøvelse og forvaltningsret
Personaleadministration og ledelse
Pædagogik og drift
SFO, klub og fritidsundervisning
Specialpædagogisk bistand og visitation
Økonomi og skoleårets planlægning
Søg
Forside
Nyheder
Nyhedsservice
Sitemap
Møder i Dialogforum for Skoleområdet
Facebook Ikon
Besøg vores Twitter
Twitter Ikon
Besøg vores Twitter
LinkedIn Ikon
Besøg vores LinkedIn
Der afholdes minimum 2 årlige møder i Dialogforum for Skoleområdet, i marts/april og oktober
Møder i Dialogforum Skole 2023
Møder i Dialogforum Skole 2022
Møder i Dialogforum Skole 2021
Møder i Dialogforum Skole 2020
Møder i Dialogforum Skole 2019
Møder i Dialogforum Skole 2018