• Styrelsesvedtægt
    TilbageOm Styrelsesvedtægt
    • Kapitel 1: Indledning
    • Kapitel 2: Skolebestyrelsen
    • Kapitel 3: Skolebestyrelsens beføjelser
    • Kapitel 4: Dialogfora på skolen
    • Kapitel 5: Dialogfora på skoleområdet
    • Kapitel 6: Ikrafttræden og ændringer
  • Bilag - de seks bilag med underbilag
    TilbageOm Bilag - de seks bilag med underbilag
    • Bilag 1: Overordnet styring af skoleområdet
      TilbageOm Bilag 1: Overordnet styring af skoleområdet
      • 1.01 Valg til skolebestyrelsen
      • 1.02 Dialogforum for skoleområdets virksomhed
      • 1.03 Den sammenhængende Børne- og Ungepolitik
      • 1.04 Lærings- og Trivselspolitik
        TilbageOm 1.04 Lærings- og Trivselspolitik
        • 1.04.01 Læringslyst og handlekraft
      • 1.05 Strategier og indsatser på skoleområdet
        TilbageOm 1.05 Strategier og indsatser på skoleområdet
        • 1.05.01 Strategier på skoleområdet
          TilbageOm 1.05.01 Strategier på skoleområdet
          • Strategi for Den åbne skole
          • Strategi for inklusion 0-18 år
          • Sprog- og læsestrategi 0-18 år
          • IT-strategi 0-18 år
        • 1.05.02 Indsatser
          TilbageOm 1.05.02 Indsatser
          • Alle skal med
          • Trivsel på tværs
          • Lokale samarbejder
          • Professionel kapital og professionelle læringsfællesskaber (PK-PLF)
          • Afsluttede projekter
      • 1.06 Lærings- og udviklingsmål
      • 1.07 Undervisningsmiljø, mobbe-klagesager, trivselsmåling og værdiregelsæt
        TilbageOm 1.07 Undervisningsmiljø, mobbe-klagesager, trivselsmåling og værdiregelsæt
        • 1.07.01 Undervisningsmiljø
        • 1.07.02 Håndtering af klagesager om mobning
        • 1.07.03 Trivselsmåling
        • 1.07.04 Værdiregelsæt
      • 1.08 Bevillingsaftale og økonomi
      • 1.09 Kvalitetsrapport
        TilbageOm 1.09 Kvalitetsrapport
        • 1.09.01 Silkeborg Kommunes kvalitetsrapport
        • 1.09.02 Skolernes kvalitetsrapporter
        • 1.09.03 Kvalitetsrapport-processen
      • 1.10 Principper for kvalitetsudvikling
      • 1.11 Kommunale politikker
      • 1.12 Politisk/administrativ kompetencefordeling
      • 1.13 Grundlag for skoleledelse
      • 1.14 Arbejdstidsaftaler
      • 1.15 Medarbejdernes kompetencer, arbejdsmiljø
      • 1.16 Skolernes kommunikation og hjemmesider
      • 1.17 Forældrerettigheder og forældretilfredshed
    • Bilag 2: Skolestruktur
      TilbageOm Bilag 2: Skolestruktur
      • 2.01 Antal skoler og omfang
      • 2.02 Skoledistriktsopdeling
      • 2.03 Optagelse af elever
      • 2.04 Forpligtende samarbejder
      • 2.05 Videncentre
      • 2.06 Udskoling og valg af ungdomsuddannelse
      • 2.07 Silkeborg Ungdomsskoles virksomhed og 10. skoleår
      • 2.08 Befordring
      • 2.09 SSP (Skole, Socialsektor og Politi)
      • 2.10 Skolesundhedspleje
      • 2.11 Tandpleje
      • 2.12 Skolebygninger
        TilbageOm 2.12 Skolebygninger
        • 2.12.01 Bygningsadministration
        • 2.12.02 Skolelokaler og arrangementer
        • 2.12.03 Bygningsstrategien Skolens rum
    • Bilag 3: Undervisningens ordning, almenområdet
      TilbageOm Bilag 3: Undervisningens ordning, almenområdet
      • 3.01 Tildeling af ressourcer til undervisning
      • 3.02 Timetal for fag og elever
      • 3.03 Fagene, herunder valgfag
      • 3.04 Læringsplatform
      • 3.05 IT - GDPR, BYOD, Chromebooks og Google Workspace
        TilbageOm 3.05 IT - GDPR, BYOD, Chromebooks og Google Workspace
        • 3.05.01 GDPR og databeskyttelse
        • 3.05.02 Bring Your Own Device (BYOD) inkl. forsikring
        • 3.05.03 Chromebooks inkl. forsikring
        • 3.05.04 Elevernes anvendelse af Google Workspace i skolerne
      • 3.06 Pædagogiske læringscentre
      • 3.07 Skolestart
      • 3.08 Elevfravær
        TilbageOm 3.08 Elevfravær
        • 3.08.01 Retningslinjer om notering og registrering af fravær fra folkeskolens undervisning
      • 3.09 Læsetest og Nationale test
      • 3.10 Svømmeundervisning, badning, sejlads og transport m.m.
      • 3.11 Konfirmationsforberedelse
      • 3.12 Lejrskoleordning
      • 3.13 Uddannelses- og erhvervsorientering
      • 3.14 Folkeskolens prøver
      • 3.15 Ferieplan
      • 3.16 Undervisning i fritiden
      • 3.17 Nødundervisning (COVID-19)
    • Bilag 4: Skolefritidsordning (SFO)
      TilbageOm Bilag 4: Skolefritidsordning (SFO)
      • 4.01 Mål og indhold
      • 4.02 Tildeling af ressourcer
      • 4.03 Struktur for skolefritidsordningen (SFO)
      • 4.04 Retningslinjer for tilsynsforpligtelsen
      • 4.05 Åbningstider, moduler og forældrebetaling
    • Bilag 5: Specialpædagogisk bistand , specialområdet
      TilbageOm Bilag 5: Specialpædagogisk bistand , specialområdet
      • 5.01 Tildeling af ressourcer
      • 5.02 Indstilling og visitation
      • 5.03 Struktur for udvidet specialpædagogisk bistand
      • 5.04 Befordring på specialundervisningsområdet
      • 5.05 Specialpædagogisk bistand i førskolealderen
      • 5.06 Overenskomst med dagbehandlingstilbud
    • Bilag 6: Tosprogede elever
      TilbageOm Bilag 6: Tosprogede elever
      • 6.01 Tildeling af ressourcer
      • 6.02 Forankrings- og udviklingsplan for tosprogede børn
      • 6.03 Henvisning til supplerende eller basisundervisning i dansk som andetsprog
      • 6.04 Struktur for basisundervisningen (modtagelsesklasser, udvidede modtagelsesklasser og hold)
      • 6.05 Tosprogede børn i førskolealderen
      • 6.06 Grundskole For Unge udlændinge (GFU)
  • Dialogforum for Skoleområdet
    TilbageOm Dialogforum for Skoleområdet
    • Møder i Dialogforum for skoleområdet
      TilbageOm Møder i Dialogforum for skoleområdet
      • Møder 2020
      • Møder 2019
      • Møder 2018
    • Årsplaner
      TilbageOm Årsplaner
      • Årsplan for Silkeborg Kommunes skolebestyrelser 2020/21
    • Kursusmateriale mv.
  • Nyheder
Bilag 1 - Overordnet styring

Brødkrummesti

  • Forside
  • Nyheder
  • Sitemap

1.05.02 Indsatser

  • Facebook Ikon

    Besøg vores Twitter

  • Twitter Ikon

    Besøg vores Twitter

  • LinkedIn Ikon

    Besøg vores LinkedIn

Igangværende politisk besluttede indsatser, som dækker hele området. Også enkelte signifikante afsluttede projekter.

Find de politisk godkendte, større indsatser her:

  • "Alle skal med", indsats for at skabe gode læringsmiljøer for alle børn
  • Trivsel på Tværs (0-18 år) 
  • Lokale samarbejder (0-18 år)
  • Professionel kapital og professionelle læringsfællesskaber (PK PLF)
  • Afsluttede projekter - Projekt frivillighed, prototyper, professionsudvikling, samarbejde med Kina

 

Skoleafdelingen - Sekretariatet, Team kvalitet og myndighed

E-mail: skoleudvikling@silkeborg.dk